Polorámek – aktualizováno

Dnes prší

Je čas sedět u Chromebooku

A psát

Ale před pár dny

Když nepršelo

Pozvali mě Jan a Ivan na dělání včel

Exotika

Chtěl jsem si půjčit z janova WEBU jednu fotografii jak přihlížím

Ale už tam není

Asi mi nechtěli kazit reputaci

Je to něco jako zrada

Smolík na včelařské akci s rámečkama a nástavkama

Nevadí

Mám jinou fotografii

Je na ní IVAN ČERNÝ s divokým plástem v ruce

Obrázek je to impozantní že?

Ten Ivan

A ten krásnej plást

IMG_8648

Prostě a snadno řečeno

Kdybych se dnes začínal učit dělat včely

Tož to bych se vykašlal na všecko kde jsem byl a jel bych rovnou za Ivanem s Janem

Takovej na mě udělali dojem

Jo

A

Až po absolvování kurzu bych jel za Smolíkem

To jako sám za sebou

snad je to jasný

IMG_2510

To abych viděl jak to jde v Dřevěné Košnici otočné

IMG_4232

A v té to jde věru pohodlně

Rozměrově je to cca jako tři nízké nástavky Langstrothu

Což je objem naší předchozí tzv Svatojánské varianty v nástavcích

Tak jsem jí původně vymyslel a je úžasný že se od prototypu změnila jen v drobných detailech

Sám jsem na začátku nevěděl co vymýšlím a zda to bude funkční

Prostě to klaplo

Jak jsem to tehdy navrhnul

Tak to stojí

Ondřej Klouček vtiskl úlu řemeslný ráz a zařídil výrobu s bravurou sobě vlastní

A já bych dnes rád změnil snad jen prosté horní loučky v tzv polorámek na volnou stavbu

Alespoň pro začátečníky

Myslím že jsem to podcenil

Navrh jsem to ortodoxně punkový

Ale většina laiků musí k tvrdý punkeřině teprv dokráčet

Víte co je polorámek?

Nebojte se polorámku v jednoprostorovém úle

Bojte se polorámku v nástavkovém tzv panelákovém včelaření

Na obrázku níž je polorámek

IMG_4196

Ale dost už chvastu

Přišla Jana s dětma z kreslení u Vendulky

Dál už jen obrázky a jedna velmi stručná otázka

Staví včely na divokém plástu šestiúhelníkové nebo kruhové buňky?

IMG_4209

Přemetení z PAKETU do DKo

 

 

Věrně Vašek

 

Postskriptum

Čau Vašku,
bylo to právě naopak. Ta fotka mi od začátku nepřišla dobrá, ale dal jsem jí tam, protože se mi líbilo, jak kysele se tváříš.
Pak jsem si ale řekl, že to příliš egoistická motivace a dal jí pryč.
Tady jí máš a nalož s ní podle chuti. 🙂

včelařský kurz7

 

Postskriptum II

Ahoj Vašku,

ty mi snad čteš myšlenky 😀, zrovna jsem ti chtěl napsat,  jestli nedělám nějakou kravinu,  když plánuji použít polorámek

DSC_1395

 

 

 

