Hasičská šance pro včelí roje

Email níž je velmi důležitý a krásný

Moc za takové zprávy a přístup děkuju všem dobrým

EMAIL

Dobrý den Václave.

Dovolte mne předně, poděkovat Vám za možnost, zúčastnit se Vašeho včerejšího semináře.
Budu potěšen, podaří-li se mi setkání s Vámi na semináři zopakovat.
Těší mne ta možnost, že lze být součástí světa včel svobodně. Bez každodenního obětování době jedové.
Chtěl jsem Vás poprosit, zda by jste nemohl na svém blogu zmínit možnost záchrany života, hasičskou šanci pro včelí roje.
Nastává období, kdy budeme opět povolávání lidem panelákovým, k likvidaci darů přírody, rojů.
Možnost, že by roje byly zachráněny konvenčními včelaři je nulová. Nesetkal jsem se za deset let s jediným takovým případem. Jsme odmítnuti s odkazem na šíření nemocí. Směšné …
V tu chvíli ve většině případů nastupujeme my, protože deratizační firmy jsou drahé. Bohužel, naše praxe je taková, že jsou roje ,,vyluxovány“, tím pádem ,,rozmixovány“ a na vrch ,,dočištěny“ insekticidy. Nemáme jinou možnost v případě neochoty ,,medařů“.
V tuto chvíli by jsem některé z nás rád obhájil. Ne všichni tak činíme, protože se včel bojíme. Nemáme jinou možnost. Naopak. Mnozí z nás mají zkušenost z rodiny, od přátel. A jsme tedy schopni pomocí naší techniky i v různé výšce splnit úkol likvidace ,,nebezpečného“ roje v příznivé situaci sklepnutím do nádoby a zachováním roje k okamžitému odběru.
A to nejdůležitější a naprosto zásadní je, že nás nikdo nekontroluje, jakým způsobem byl roj zlikvidován!
A druhé plus je náskok jednoho produktivního roku, plného opylených květů, v případě tohoto včelstva oproti množení oddělkem.
Jsou nás tisíce hasičů. Vždyť i Vy máte v rodině hasiče. Jsme v podstatě v každé větší obci. To znamená tisíce rodin, kde se mohou domluvit dva blízcí. Opylař a hasič.
Děkuji Vám, hodně zdraví a štěstí Vaší rodině a Vám.