Realita včelařova III

Dobrý den,
byl jsem u Vás na jaře na semináři v Hostimi u Berouna. Vše co jsem se od Vás dozvěděl mě moc nadchlo a tak jsem se dal do díla, postavil si malý paket a sehnal včelstvo z roje. Vše pěkně klaplo, bedničku si kompletně zastavili, nanosili nějáké zásoby, ale pro jistotu jsem ještě na zimu zakrmil – příští rok snad nebudu muset. 

Jelikož můj soused včelaří a ví o tom, že jsem si je včelstvo pořídil, tak mě nutí k určitým povinnostem. V rámci dobrých vztahů jsem si včelstvo aspoň zaregistroval na ČMSCH v Hradisku. Mám registrační číslo stanoviště a včelstva. To se samozřejmě dozvěděl místní svaz včelařů a teď za mnou byli a chtějí mi to ošetřit. Já se ale nedám a budu to řešit sám. 

Jak mám v této situaci postupovat? Předpokládám, že někde budu muset sehnat oficiální přípravek na ošetření – nabízí se Varidol. Kde ho sehnat? A co potom mám udělat? Samozřejmě nemám v plánu Varidol používat, ale budu muset napsat nějákou zprávu, že jsem to použil. Na semináři jste nám říkal, že jste to takhle jednu dobu dělal. Napiště mi prosím, kam a co mám napsat, že jsem včely ošetřil. 

Předem mockrát děkuji za odpověď a radu jak se zachovat.

   
 

